Semester 19 Juli Lördag
Veckan som gått har jag jobbat. Har känts lagom roligt, men nu får man ju vara ledig första veckan i augusti med istället :-D I måndags var barnen och Anders hemma hos farmor och åt lunch och badade, sedan for de förbi farfars nya kolonilott och hälsade på. Barnen kom därifrån med varit paket (födelsedagspaket), i Tobias var det en sparkcykel som han älskar och i Alexanders en gosedjurshund med valpar.
När han fick syn på den utbrast han: - Åhh, jag älskar den!
Så nu har även den en given plats i sängen, börjar bli trångt...

I tisdags så var de till Mulle Meck parken och sedan så kom de förbi mig på jobbet, Anders lämnade barnen och åkte till skroten och fixade vindrutetorkarna på bilen och jag tog barnen och åkte hem.

På onsdagen så lämnade Anders barnen hos mormor och morfar. Vi gick ut och åt på kvällen och besökte Grönan - konstaterade att det var dyrt, trångt och att jag blev illamående av bergådalbanan - något som ALDRIG trodde skulle kunna hända. Men jag har uppenbarligen blivit ordentligt GAMMAL! Nästa år nöjer vi oss nog med femkamp!

På torsdagen så åkte vi ut på djurgården och hade picknick - eller det var tanken, men då blev jag så sugen på Pizza Hut, så vi köpte med oss en pizza och tröck i oss medans vi såg regnet komma närmare och närmare...vi hann till bilen! Åkte runt lite i stan och for sedan hem och käkade lite Ben och Jerry glass...
Fy vad gott säger jag, fy vad dyrt säger Anders... olika synsätt!

Idag är en förberedelsedag. Tobias har vi knappt sett röken av sedan lunch och nu är kl 14.30. Anders pratar i tfn och Alexander han skrotar runt på framsidan. Snart, snart ska jag ta itu med packningen. Har precis lagt in alla räkningar och fixat annat smått och gott. Tanken är att vi sticker imorgon och om vädret vill oss väl kommer vi vara borta i 2 veckor...men den som lever får se...

Ha en trevlig sommar! Ses!

Lådbilslandet 11 Juli Fredag
Vi åkte mycker riktigt och tältade igen och vi åkte även tillbaka till Nynäshamn, mycket bra camping i Nicksta måste jag säga! Vi återfann där också våra tältkompisar: INKA från Island med familj (Berthulduringa, heter hon på Islänska). Inkas mamma och pappa är utbytesstudenter från Island och de har bott i sverige sedan jan-08. Inka är 4 år och pratar numera svenska flytande! Helt underbar liten tjej som kom superöverens med Tobias och Alexander. De var som ler och långhalm i 4 dagar. Inka hade även en liten syster på 18-mån, hon gjorde dock inte så mkt väsen av sig.
Nu börjar det regna IGEN!

Vi åkte tillbaka till campingen i söndags fastän vi visste att det skulle vara moln med skurar på måndagen... jo tjena det ÖSregnade i 24 timmar och duggade sedan i ytterligare 12.... men skam den som ger sig på onsdagen så kom solen och blåsten...men det var varmt och sol och inget regn så det gjorde absolut ingenting.
På Torsdagen så var det strålande väder och vi njöt till fram på eftermiddagen när vi efter ett bad tog en gemensam fika med våra islänska vänner, bytte e-mailadresser så barnen kan maila varann och sedan styrde vi kosan hem...i sista stund skulle det visa sig innan vi hade fått ett vått tält att packa.

Vi har kommit fram till att vi verkligen ÄLSKAR detta liv och efter min jobbvecka nästa vecka så drar vi igen...denna gång med 2 veckor i anspråk att tälta loss i sverige!
Watch out :-D

Igår kom vi hem och idag så packade vi picknick, regnkläder och drog till
lådbilslandet till barnens outsägliga glädje skulle det visa sig... Så det är ett HETT tips. Kostar en del i inträde och DE TAR INTE KORT, vilket det har missat att infa om på hemsidan...men det är KLART värt det, ALLA gånger!!

Tobias hann köra traktor, rallybil, tåg, motorcykel, vvsbil, sopbil och här en glassbil

Alexander körde traktor, rallybil, tåg, motorcykel, lilabil, övningsbil (hehe) oh vvs-bil

Alexander var mycket för att köra på gräset och fick en del hjälp, men det var väl liksom det de kommunanställda 16-åringarna var där för att göra ;-) UNDERBAR dag och ungarna tjatar HÅL i huvudet på oss om att de bara måste tillbaka IMORGON!!!!!
Imorgon ska vi dock städa...

Hotell Kantarell 5 Juli lördag
Ut i naturen sjunger Tobias samtidigt som han konstaterar att vi bor på hotell Kantarell!
Vi har varit på tältsemester och om vädret gudar vill oss väl, så åker vi igen imorgon.

Första kvällen - en mjukglass i Nynäshamns marina

Vårat fin fina tält och framförallt stora tält :-D

Tobias springer som en av grabbarna i Baywatch

Alexander lär av de bästa och försöker kasta vatten på de som började ;-)

Riktigt, riktigt mysigt har det varit. Jag slutade jobbet i onsdags. På torsdagen så åkte vi och handlade tält coh sovsäckar till barnen och drog sedan till Nicksta Camping i Nynäshamn. Helt underbart! Vi har haft 2 TOPPENDAGAR!

Vi var tvungna och åka hem och ta reda på post osv...eftersom vi inte planerat att stanna mer än en natt till och börja med. Tanken var att åka till Öland, men det känns för långt och för dyrt och för osäkert med vädret så vi åker tillbaka, ev blir det en sväng förbi Trosa camping och kanske lådbilslandet i Nykvarn med... Den som lever får se :-D

Ha en trevlig sommar på er alla!